Με αφορμή το SURVIVOR: Πως μας «καθοδηγεί» η TV…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Επανέρχεται το θέμα για «μόνιμους» Ολυμπιακούς στην Ελλάδα!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ολυμπιακοί Αγώνες – Ρίο, 2016

του Γιώργου Πιπερόπουλου

ΔΩΡΕΑΝ ηλεκτρονικό βιβλίο του Γιώργου Πιπερόπουλου στο διαδίκτυο…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Προτιμήσεις Πούτιν & Ρέντζι για Πρόεδρο των ΗΠΑ

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αξιοπρέπεια και…φιλότιμο στην Ελλάδα των Μνημονίων!

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ιταλία: οι Δημοτικές εκλογές «ταραχή» για τον κ Renzi;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Παρέμβαση του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ώ, Θεέ μου! Εάν είναι δυνατόν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Και τώρα...."αυταπατώνται" άρα θα συνεχίσουν να...υπάρχουν!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Τότε μας "νανούρισαν" ως εμίρηδες!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κόκκινο, κόκκινο πιάσε…κόκκινο!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ενότητα, Αλληλεγγύη, Αρμονία!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

25η Μαρτίου 1821 : Ανδρεία, Αυτοθυσία, Διχασμός & Διχόνοια

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Κύριε Καμμένε, ΥΕΘΑ, ΤΟΛΜΗΣΤΕ!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Ελληνοτουρκικά & Προσφυγικό: Αινιγματικά Μηνύματα & Πράξεις…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

«Χαστούκια» και διαψεύσεις μέσω…twitter;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Η «Συμφωνία» ξεκίνησε αλλά… ΔΕΝ ολοκληρώθηκε!..

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Πολιτική ποδοσφαίρου & ποδόσφαιρο πολιτικής…

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έτσι είμαστε εμείς οι Έλληνες;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Προστατεύστε την Ελλάδα από την Ανεξέλεγκτη εισροή Μεταναστών

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Έγραψα «Καληνύχτα Ελλάδα» ΠΡΙΝ τα «Μνημόνια» & το «Μεταναστευτικό!...»

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Μεταναστευτικό: Θέμα «ανθρωπιάς» ή ΚΑΥΤΟ Ελληνικό Πρόβλημα;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Η κυρά Πωλίνα, το δημιουργικό φαγητό, η παραπληροφόρηση... και η Θεσσαλονίκη.

του Τάσου Αγγελίδη Γκέντζου

Γαλλικές Περιφερειακές Εκλογές: τελικά «νικήθηκε» η κ Λεπέν;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Πρόσωπο της χρονιάς 2015: Η κ Angela Merkel στο εξώφυλο του ΤΙΜΕ

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Απαγορεύθηκε η λειτουργία των Ιδρυμάτων Soros στην Ρωσία

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Δημοσκοπήσεις για τις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου: Γελάμε ή…Κλαίμε;

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Πάντα "επίκαιρος" ο Κικέρων!...

του Γιώργου Πιπερόπουλου

30, τι 40 χρόνια…(Μήπως τότε είχα και «λίγο» δίκιο;)

του Γιώργου Πιπερόπουλου

Αύξηση μεγέθους γραμματων Μείωση μεγέθους γραμματων Επαναφορά μεγέθους γραμματων print

Η εικόνα του τουριστικού προορισμού.

01/04/2011

Άρθρο της Αίγλης Μότσιου

 
Ο Dr. Michael Frenzel, διευθύνων σύμβουλος του ταξιδιωτικού οργανισμού TUI International, είχε δηλώσει «ότι οι τουρίστες προτιμούν την αυθεντική Ελλάδα, η οποία χαρακτηρίζεται για τον πολιτισμό, τη φύση και τη φιλοξενία σε μια περίοδο που ο κόσμος γίνεται κάθε μέρα πιο ανασφαλής, ενώ η Ελλάδα είναι ένας σταθερός εταίρος με υψηλό δείκτη ασφάλειας».

Ο τουρισμός αποτελεί για τη χώρα μας ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα και όπως πολλές φορές συνηθίζουμε να λέμε, είναι η μοναδική βαριά μας βιομηχανία. Φυσικά σήμερα το τουριστικό περιβάλλον έχει αλλάξει και με την ανάδειξη νέων τουριστικών προορισμών προκύπτουν νέες ανάγκες και νέες απαιτήσεις, διευρύνεται ο χώρος της τουριστικής αγοράς και δημιουργούνται νέες δυνατότητες και ευκαιρίες για διάφορες μορφές τουριστικής δραστηριότητας. Η Ελλάδα έχει ζωτική ανάγκη από ένα νέο κύμα τουριστικής ανάπτυξης και τουριστικής πολιτικής. Το νέο μοντέλο τουριστικής πολιτικής και ανάπτυξης επιβάλλει τον προσανατολισμό μας προς τον ποιοτικό τουρισμό, τη μείωση του κόστους και επομένως την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, τη βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού, που θα αξιοποιηθεί στην τουριστική βιομηχανία, δηλαδή εκπαίδευση. Εκπαίδευση και κατάρτιση απ’ όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό. Και φυσικά εμπλεκόμενοι δεν είναι μόνο όσοι βιοπορίζονται άμεσα από τα τουριστικά επαγγέλματα αλλά το σύνολο των κοινωνιών.

Η εκπαίδευση, η κατάρτιση και η τουριστική παιδεία αποτελούν προϋπόθεση για τουριστική ανάπτυξη. Στον ευρύ και δυναμικό, τουριστικό τομέα, η υψηλή εκπαίδευση είναι βασικό στοιχείο για αυξημένη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, η οποία, με τη σειρά της, προσελκύει μεγαλύτερο μερίδιο τουριστών υψηλού εισοδήματος και ειδικευμένων απαιτήσεων που αποτελεί το πιο επικερδές τμήμα της παγκόσμιας αγοράς τουρισμού. Ελλείμματα γνώσεων, δεξιοτήτων και συμπεριφοράς, καθώς και περιορισμένη εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού, που δραστηριοποιείται είτε ως επιχειρηματίες, είτε ως μισθωτοί, προβάλλουν ως τροχοπέδη στην προσαρμογή της χώρας μας στις συνθήκες ανταγωνισμού. Μεγάλη σημασία έχει η νοοτροπία και ο επαγγελματισμός, των επαγγελματιών και επιχειρηματιών, που η τουριστική δραστηριότητά τους συμπληρώνει το κύριο εισόδημά τους. Πρέπει να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο ο επαγγελματισμός τους και σίγουρα να αλλάξουν νοοτροπία. Σήμερα, οι τουρίστες είναι περισσότερο συνειδητοποιημένοι, ενημερωμένοι και απαιτητικοί σε σχέση με το παρελθόν. Ταξιδεύουν περισσότερο, κάνουν έρευνα αγοράς μέσω Ίντερνετ και οι προσδοκίες εκείνων που επισκέπτονται μια χώρα πρέπει να συμβαδίζουν με τη συνολική εμπειρία τους κατά την παραμονή τους σε αυτήν.

Η ποιότητα της παροχής υπηρεσιών όπως γίνεται αντιληπτή από τον τουρίστα, έχει δύο διαστάσεις, την τεχνική και τη λειτουργική ποιότητα ενώ μία τρίτη διάσταση, η «εικόνα» του προορισμού (Χώρα, Περιφέρεια, Νομός ή Δημοτικό Διαμέρισμα), κύρος και φήμη προστίθεται στις βασικές διαστάσεις της ποιότητας.
Η τεχνική ή φυσική ποιότητα είναι ορθολογικά εκτιμώμενα στοιχεία του προορισμού και δημιουργούν το πλαίσιο μέσα στο οποίο παρέχεται η υπηρεσία δηλαδή υποδομές, ποιότητα του περιβάλλοντος, ποικιλία επιλογών που προσφέρονται στον επισκέπτη για διαμονή, διατροφή, διασκέδαση, άθληση κ.ά.. Απαραίτητη είναι η καθαριότητα, σε όλους τους χώρους δημόσιους και ιδιωτικούς, όπως ακτές, θάλασσες, δρόμους, πεζοδρόμια, πάρκα, πλατείες, καταλύματα, καταστήματα σίτισης – αναψυχής, επιχειρήσεις παροχής τουριστικών υπηρεσιών. Οργάνωση στις μετακινήσεις, στην ξενάγηση, στους δρόμους, στα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, ώστε να εκλείπουν τα παράπονα. Εξυπηρέτηση οποιασδήποτε άλλης φύσης, όπως ιατρική με κέντρα υγείας, νοσοκομεία, φαρμακεία ή οικονομική με τράπεζες.

Η άλλη διάσταση, η λειτουργική ποιότητα, είναι στην ουσία το κλειδί για τη διασφάλιση της ποιότητας. Έχει τεράστια επίδραση στον τρόπο με τον οποίο ο τουρίστας αντιλαμβάνεται την τεχνική ποιότητα και περιλαμβάνει στοιχεία όπως είναι η συμπεριφορά και νοοτροπία του προσωπικού, οι σχέσεις και αλληλεπιδράσεις μεταξύ εργαζομένων και τουριστών, οι σχέσεις μεταξύ των εργαζομένων, η εμφάνιση και η προσωπικότητα του προσωπικού κ.ά.. Τα βασικά κριτήρια της λειτουργικής ποιότητας είναι: το αίσθημα εμπιστοσύνης και ασφάλειας που εμπνέει το προσωπικό στους τουρίστες, η ανταπόκριση και προθυμία που δείχνει κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας, το ειλικρινές ενδιαφέρον, η αξιοπιστία και η διατήρηση των καλών αισθημάτων του τουρίστα, η κατανόηση και η προσπάθεια διάγνωσης και ικανοποίησης των αναγκών του. Σε επίπεδο τουριστικού προορισμού, η λειτουργική ποιότητα σχετίζεται με τις συμπεριφορές και τη διασφάλιση ή όχι των κριτηρίων που αναφέραμε από το σύνολο των εμπλεκομένων με τον τουρισμό. Από τον οδηγό ταξί μέχρι τον πωλητή αναμνηστικών δώρων ή τον περαστικό από τον οποίο θα ζητηθεί μία πληροφορία. Για να ανανεωθούν ή να τονωθούν οι θετικές κριτικές για έναν προορισμό, το σύνολο των εμπλεκομένων με τον τουρισμό θα πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα δύο σημεία : να ενδιαφέρεται για τον τουρίστα, να τον εξυπηρετεί και όχι να τον εκμεταλλεύεται, και να απαιτεί από τον εαυτό του και τους κατοίκους του προορισμού περισσότερη εγκαρδιότητα στις σχέσεις, τυπικότητα και ευγένεια στη συμπεριφορά.

Τέλος, η εικόνα του τουριστικού προορισμού αναφέρεται στο κύρος και τη φήμη που δημιουργείται με την πάροδο του χρόνου. Είναι συμβολικής φύσης, προκύπτει από το αποτέλεσμα της τεχνικής και λειτουργικής ποιότητας και επηρεάζεται από ενέργειες προώθησης και μάρκετινγκ.

Σε ότι αφορά τον σχεδιασμό της τουριστικής πολιτικής η κεντρική εξουσία σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση Α’ και Β’ βαθμού έχουν την ευθύνη για τη χάραξη της γενικής στρατηγικής, τη βελτίωση των υποδομών, και τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής εκπαίδευσης με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του τομέα και της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και την προβολή της χώρας, της Περιφέρειας ή του Δήμου. Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει την ευθύνη της προώθησης της ταυτότητας της περιοχής, τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της, την ιδιαίτερη φυσιογνωμία της, καθώς επίσης και την τοπική παράδοση. Έχει όμως και την υποχρέωση να αποτρέψει τα αισθητικά εγκλήματα που πολύ συχνά διαπράττονται σε βάρος του φυσικού τοπίου ή της παραδοσιακής αρχιτεκτονικής, προκειμένου να υλοποιήσει συνδυασμένες δράσεις, ικανές να κινητοποιήσουν τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες.

Θεμέλιο λίθο αποτελεί η τουριστική προβολή του προορισμού στην αγορά. Μία επιτυχημένη στρατηγική προβολής μπορεί: να προσελκύσει τουρίστες στη περιοχή, να προσελκύσει τουρίστες εκτός της περιόδου αιχμής, να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μέσων και να βελτιώσει το προφίλ της περιοχής, να αναζωογονήσει τα υπάρχοντα θέλγητρα, να ενισχύσει τις επαναλαμβανόμενες επισκέψεις και να διατηρήσει την υφιστάμενη πελατεία. Να αναδειχθούν η μοναδικότητα και η διαφορετικότητα της κάθε περιοχής και οι πολλαπλές μορφές τουρισμού για όλες τις εποχές του χρόνου, που συνθέτουν την ολοκληρωμένη πρόταση τουρισμού που προσφέρει ο τουριστικός προορισμός.

Για να είναι λοιπόν ο τουρισμός ποιοτικός, και γενικότερα για να τονωθεί το τουριστικό ρεύμα σε μια χώρα, πρέπει να εξασφαλίζονται οι παραπάνω προϋποθέσεις. Είναι λογικό πως ένας ικανοποιημένος τουρίστας γίνεται αυθόρμητος διαφημιστής, ενώ ένας δυσαρεστημένος τουρίστας ο δυσφημιστής μιας περιοχής. Και φυσικά, στόχος όλων είναι η τουριστική κίνηση να μεγαλώνει χρόνο με το χρόνο.

*Κεντρική φωτογραφία: παραλία Παλιουριά στο Νομό Λάρισας.

**Εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011. Τουριστικά «Η εικόνα του τουριστικού προορισμού» από την Αίγλη Μότσιου.

*** Εφημερίδα Η ΕΚΔΟΣΗ, Τετάρτη 15 Ιουνίου 2011. Τουριστικά «Η εικόνα του τουριστικού προορισμού» της Αίγλης Μότσιου

****Περιήγηση - Διαδρομές - Τουριστικές προτάσεις

-Διαδρομές / Κίσσαβος. Άρθρο της Αίγλης Μότσιου
www.apolarisa.gr/index.php
-Δήμος Κάτω Ολύμπου - Ανάταση Ψυχής!!! Άρθρο της Αίγλης Μότσιου
www.apolarisa.gr/index.php

Αίγλη Μότσιου

Πληροφορίες άρθρου:

7310 προβολές

Αρέσει σε 25 άτομα

Άρθρα του ίδιου συντάκτη

01/07/2013 | Η ζωή μας είναι μία αλυσίδα από κύκλους. Ανοίγουν νέοι κύκλοι, κλείνουν άλλοι κύκλοι.

01/07/2013 | Κώστας Αγοραστός: «Απαραίτητη όσο ποτέ η αναβάθμιση των υπηρεσιών δημόσιας υγείας προς τους πολίτες»

01/07/2013 | 1η Παραλιακή ποδηλατάδα και αναβάσεις διοργανώνει η Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Με θέα το Αιγαίο- το διήμερο 27 και 28 Ιουλίου

01/07/2013 | Δελτίο Τύπου από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία, Μέλος Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία – Ε.Σ.Α.μεΑ..

29/06/2013 | Στην τελική ευθεία δυο εβδομάδες πριν το μεγάλο αγώνα OLYMPUS FAETHON MARATHON

25/06/2013 | Με αφορμή την παγκόσμια μέρα κατά των ναρκωτικών

25/06/2013 | Στο ΚΕΘΕΑ ΕΞΟΔΟΣ η Ηρώ Διώτη

25/06/2013 | Δυνατότητα αναγνώρισης του χρόνου προσωρινής κράτησης ή φυλάκισης των μόνιμων υπαλλήλων του Δημοσίου που καταδικάστηκαν για ανυπακοή ή ανυποταξία προ του Ν.2510/1997

25/06/2013 | 1ος παραλιακός λαϊκός αγώνας Δήμου Αγιάς την Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

25/06/2013 | Βασίλης Τσιάκος: Στηρίζουμε τον αγροτικό τομέα γιατί είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας

Πρέπει να συμπληρώσετε το είδος του επαγγέλματος που ψάχνετε
Όλο γκρινιάζουμε ότι δεν έχουμε ρούχα, και όλο οι ντουλάπες μας, ασφυκτιούν!

Για να ξαλαφρώσεις ντουλάπες και συρτάρια, χωρίς να χρειαστεί να πετάξεις τίποτα, απλά άλλαξε τον τρόπο που τακτοποιείς κάποια ρούχα!

Τα λεπτά ρούχα, όπως μακό, κολλάν καθώς και αυτά που δεν τσαλακώνουν εύκολα, όπως μάλλινα πουλόβερ και φόρμες γυμναστικής, μπορείς να τα τυλίξεις ρολό, και να τα τοποθετήσεις στα ράφια. Αυτομάτως η ντουλάπα σου θα αποκτήσει πιο οργανωμένο look αλλά και θα εξοικονομήσεις τουλάχιστον το 1/3 του χώρου που υπήρχε!

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ...

25 πρόσωπα
2355 δημοσιευμένα άρθρα
99 ατάκες
17 videos
1 αρχεία ήχου
448619 προβολές από 1/5 έως 28/5
498907 προβολές τον προηγ. μήνα
527242 προβολές τον Μάρτιο